Palvelut yrityksille

Tieteellisten tutkimusten lisäksi Flavoriassa on mahdollista toteuttaa myös kaupallisia tutkimuksia, jotka tehdään monesti osana hankkeita tai yhteistyössä kumppaniyrityksemme kanssa.

Lisäarvoa aidosta valintatilanteesta

Flavoriassa päästään tutkimaan kuluttajakokemusta lounasravintolan arjessa. Suurin lisäarvo on kuluttajan aito valintatilanne. Tutkimuksen avulla nähdään, valitseeko kuluttaja testattavan tuotteen, ketkä tuotteen valitsevat ja mitä mieltä he siitä ovat.

Tutkimuksen kohteena voivat olla esimerkiksi:

  • uusi elintarvike
  • pakkaus
  • konseptit
  • erilaiset elämystekijät
  • digitaaliset palvelut.

Yhteistyö hankkeiden kautta

Flavoriaa koordinoiva Turun yliopiston ravitsemus- ja ruokatutkimuskeskus on mukana useissa ruokaketjun kehityshankkeissa, joiden toimintaan myös yritysten on mahdollista osallistua.

Mikäli olet kiinnostunut hankeyhteistyöstä tai -tapahtumista, verkostoidu kanssamme!

Lisätietoja yritysyhteistyöstä antaa:

Ella Koivuniemi
elmkoi@utu.fi

Kaupalliset yhteistyötutkimukset

Kaupalliset tutkimukset toteutetaan yhteistyössä Flavorian puitesopimuskumppanin Aistila Oy:n kanssa.

Aistila Oy tarjoaa aistilähtöisiä kuluttajatutkimuksia ja valmennuksia kilpailukykyisten tuotteiden, palveluiden ja tilojen suunnittelun, kehittämisen ja kaupallistamisen tueksi.

Palveluihin kuuluvat mm.:

  • tuotetestaus lounaslinjastossa ja suurkeittiössä
  • tuotetestaus moniaistisessa simuloidussa ympäristössä (Aistikattilassa)
  • tuote-, pakkaus- ja valikoimatestaus Flavorian kahvilassa
  • aistikoulutukset
  • moniaistiset ideointi- ja kehityspäivät.